مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مرداد 1394 ساعت 23:002015-08-11بين الملل

مشروح دستور العمل خزانه داری آمریکا باعنوان"بازنگری تحریم های ایران"/3 و پایانی


وزارت خزانه داری آمریکا دستورالعمل خود را درباره بازنگری در تحریم های ایران منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه این دستورالعمل آمده است: بخش ششم / تسهیل داد و ستدهای بشردوستانه و دیگر داد و ستدهای مشخصبرنامه اقدام مشترک زمینه ایجاد یک کانال مالی برای تسهیل تجارت بشردوستانه را برای تامین نیازهای داخلی با استفاده از درآمدهای نفتی ایران که در خارج نگهداری می شود، فراهم می کند.

تجارت بشردوستانه به معاملاتی در بخش محصولات غذایی و کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین هزینه های پزشکی تلقی می شود که به خارج مربوط می شود.

این کانال همچنین می تواند زمینه داد و ستدهایی را فراهم کند که برای اجرای تعهدات ایران در قبال سازمان ملل ضروری است و به پرداخت مستقیم شهریه دانشگاه ها و دانشکده ها برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور کمک خواهد کرد.

گروه پنج بعلاوه یک و ایران به منظور کمک به پیشبرد برنامه اقدام مشترک ، سازوکارهایی را ترتیب داده اند تا خرید محصولات غذایی، کشاورزی، دارویی از ایران و پرداخت پول این محصولات به ایران تسهیل شود و نیز پرداخت های ایران برای تعهداتش در قبال سازمان ملل، پرداخت هزینه های پزشکی شهروندان ایرانی در خارج از ایران و پرداخت های ایران برای کمک به شهریه دانشجویان ایرانی خارج از کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشروح دستور العمل خزانه داری آمریکا باعنوان"بازنگری تحریم های ایران"/3 و پایانی

مشروح دستور العمل خزانه داری آمریکا باعنوان"بازنگری تحریم های ایران"/3 و پایانی